Al bijna 10 jaar werkt Rechtstreex aan een korte voedselketen die het mogelijk maakt om boodschappen te doen bij boeren en makers uit je regio. Daarmee zijn we een duurzaam alternatief voor de supermarkt. Toch blijkt uit klantonderzoek dat bijna iedereen ook producten van verder weg gebruikt. Daarom breiden we onze service uit door je nu ook te voorzien in een verantwoorde optie voor deze producten. Vanaf nu kun je dus ook biologische producten van verder weg erbij bestellen en voortaan al je duurzame boodschappen op één plek doen. Zo wordt meer en vaker lokaal eten makkelijker voor steeds meer mensen, wat voor ons weer bijdraagt aan het in stand houden van de logistiek en organisatie. 

Lokaal blijft het belangrijkst

Eten van dichtbij is en blijft de focus voor Rechtstreex. Minder voedselkilometers, verpakking en verspilling vinden we belangrijk. Lokaal eten is onze kernwaarde en daarom zullen we ons huidige assortiment zowel letterlijk als figuurlijk bovenaan zetten in de webshop en overige communicatie. We hebben lang nagedacht over deze stap, maar toen uit klantonderzoek bleek dat deze assortimentsuitbreiding juist zeer gewenst is door het grootste deel van de klanten, was de keuze snel gemaakt. Zo kunnen we een extra service bieden waarmee je nu ook voor je andere standaard boodschappen van verder weg bij ons terecht kunt mét de garantie dat het in ieder geval biologisch is.

Kleine uitbreiding met populaire producten

Het assortiment wordt uitgebreid met een kleine selectie van biologische, populaire producten waarvoor je voorheen nog op een andere plek boodschappen zou hebben gedaan. Denk aan rijst, olijfolie en citroenen, maar ook bananen, wraps en veganistische mayonaise. Deze selectie wordt geleverd door voedselcoöperatie Odin en daarbij worden ook de adviesprijzen van deze partij gehanteerd. Deze producten zijn in de webshop terug te vinden in de onderste rijen van de productcategorieën onder de naam ‘Lekker handig van verder weg’ 

-------------------------------------------------------------------------------------

Veelgestelde vragen

1. Waarom zijn deze producten toegevoegd aan het assortiment?
Om meerdere redenen. Ten eerste is uit ons klantonderzoek gebleken dat bijna iedereen ook producten van verder weg eet. We willen hen graag voorzien van verantwoorde opties en de mogelijkheid om alle duurzame boodschappen op één plek te kunnen doen. Ten tweede wordt met deze stap meer en vaker lokaal eten makkelijker voor steeds meer mensen, wat voor Rechtstreex bijdraagt aan het in stand houden van de logistiek en organisatie. 

2. Wat voor producten betreft het en hoe worden ze geselecteerd? 
Het gaat om biologische producten. De selectie is gebaseerd op de meest verkochte / populairste boodschappen waarmee we ons assortiment nog konden aanvullen. Ook hebben we in het klantonderzoek gevraagd naar specifieke producten die mensen missen.

3. Waar komen deze producten vandaan?
Deze producten worden ingekocht bij voedselcoöperatie Odin. Al deze producten zijn biologisch of biodynamisch gecertificeerd. De selectie die we hebben gemaakt wordt vervoerd per vrachtwagen (Nederland en Europa) of per schip (rest van de wereld). Er zitten geen producten is ons assortiment die per vliegtuig worden vervoerd.

4. Hoe kan ik deze producten van verder weg herkennen in de webshop?
Eten van dichtbij is en blijft onze focus. Daarom vind je de bio producten van verder weg onderin per categorie onder de subcategorie ‘Lekker handig van verder weg’. Daarnaast staat bij de productinformatie ook de leverancier: ‘Odin - bio van verder weg’.

5. Waar zijn de prijzen van deze producten op gebaseerd?
Voor deze producten wordt de adviesprijs van Odin gehanteerd. 

Heb je een andere vraag? Neem contact op via klantenservice@rechtstreex.nl